21 listopada 2010

Wirtualne zwiedzanie cerkwi prawosławnych Białegostoku i okolic


Po wielomiesięcznej pracy powstała komputerowa wizualizacja panoramiczna dziewięciu podlaskich świątyń, prezentacja oficjalna nastąpiła 20.10.2010 r. w Centrum Kultury Prawosławnej w Białymstoku.
Dzięki niej można obejrzeć cerkwie na zewnątrz, wejść do środka i zobaczyć każdy detal od podłogi do sufitu. Program umożliwia przybliżania, obracanie obrazu, czy zajrzenie za ikonostas – miejsca zazwyczaj niedostępnego.
Polecam tą wirtualną wycieczką każdemu, wejdź i zobacz jak wygląda świat z którym może jeszcze nie miałeś styczności:  Wizualizacja cerkwi podlaskich.
Komputerowe wizualizacje wykonał Sławomir Szeremeta, teksty o poszczególnych cerkwiach napisali Elżbieta i Andrzej Danielukowie.
Projekt został zrealizowany ze środków Bractwa świętych Cyryla i Metodego, a także dzięki dofinansowaniu Prezydenta Miasta Białegostoku.
Informacja zaczerpnięta z serwisu www.cerkiew.pl

3 komentarze:

  1. Dzięki za zamieszczenie tego linku. Cudowne miejsca, fascynujące swoją niepowtarzalnością i klimatem. wspaniałe śpiewy, świetnie zrealizowany pokaz. To wspaniale, że są ludzie chcący i potrafiący zachować dla nas i przekazać nam to wspaniałe dziedzictwo kulturowe !!! Jestem zauroczona.
    Pozdrawiam, Gosia

    OdpowiedzUsuń
  2. Agnieszko ! dziękuje,ależ wrażenia onejżałam
    Hage Sofie teraz ide do klasztoru NMP

    OdpowiedzUsuń
  3. Coś pięknego przed chwila przeżyłam dzięki tobie .Zawsze chciałam zobaczyć Cerkwie od środka a le w moich okolicach nie ma .Ponoć w Gdańsku jest ale z moich znajomych nikt jeszcze w niej nie był. Śliczne inne od naszych kościołów , u mnie jest bardzo skromnie bo parę lat temu został spalony a tu wszystko inne i jak zachwyca ...Dziękuje i ja za możliwość zwiedzenia poszczególnych Cerkwi ...

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde pozostawione słowo :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

recent posts