17 czerwca 2013

Pattern Maker / PCStitch / KG-Chart

1. Bezpłatna wersja programu Pattern Maker for cross stitch umożliwia otwieranie, przeglądanie i drukowanie wszelkich wzorów, które w nim powstały w formacie XSD 
Program Pattern Maker Viewer (version 4.04) można pobrać na:

2. Bezpłatna wersja programu PC Stitch umożliwia otwieranie, przeglądanie i drukowanie wzorów w formacie PAT.  
Wersję programu PCStitch10 można pobrać bezpłatnie na:
http://www.pcstitch.com/ 

Ww. bezpłatne programy nie służą do samodzielnego tworzenia wzorów, a jedynie umożliwiają otwierania i drukowanie zapisanych (tworzonych przez kogoś) schematów w tych formatach w płatnej wersji programów.

Pobrane programy trzeba zainstalować na swoim komputerze (pojawią się takie ikonki j.w.)
Wzory można wydrukować od razu z programu, albo zapisać za pomocą PDF Creator (do pobrania bezpłatnie z sieci) jako pdf i wydrukować w innym miejscu.

W Pattern Maker może być jeszcze konieczne ustawienie wzoru do wydruku, za pomocą paska narzędzi:
Ja ustawiam: znaczki graficzne, siatkę i kontury:
Zapisuję zazwyczaj wzory za pomocą PDF Creator w formacie pdf, abym mogła otwierać i drukować plik na innych komputerach.
Sporo wzorów znanych firm np.: Nimue, Lenarte, Bucilla i wiele innych jest przerabianych i zapisywanych formacie xsd. Ich niewątpliwą zaletą jest bardzo dobra jakość w stosunku do oryginału.
Można szukając konkretnego schematu w internecie sprawdzić czy jest tak zapisany, poprzez wpisanie przy nazwie wzoru formatu: xsd.
Przykładowo na tej stronie można pobrać sporo znanych wzorów w xsd: http://nitka-da-igolka.ru


3. Bezpłatna wersja program KG-Chart for Cross Stitch - umożliwia  samodzielne tworzenie wzorów.
Do pobrania poniżej:
- wersja bezpłatna:   KG-Chart LE for Cross Stitch ver 1.24.04 [kgchartle12404.zip (1 MB)]
- instrukcja: KG-Chart Users Manual ver 1.09 (en) [KGChartUsersManual-en-109-g2.pdf (1 MB)] (pdf)

15 komentarzy:

  1. dzięki Co dobra kobieto za informacje! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za info i już zaczynam zasysać.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale mnie poszczułaś hi hi a ja myslałam jak za pomoca tego wzoru moge opracowac sobie wzór np nimue , najwazniejsze sa te kontury , pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznam, że nie zrozumiałam kompletnie nic z twojego komentarza ?!? :)

      Usuń
  4. Super kursik. Ja kiedyś próbowałam otworzyć pliki xsd ale coś mi nie wychodziło. Teraz mnie zmotywowalas spróbować jeszcze raz :) Dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  5. hmmm.... z tego co pamiętam to jeszcze kilka late temu darmowa wersja PC Stitcha uniemożliwiała drukowanie i zapisywanie stworzonych plików. Czy to się teraz zmieniło?

    OdpowiedzUsuń
  6. Aby otwierać pliki w formacie xsd. programik jest super!!!Można sobie drukować w dużym powiększeniu trudniejsze wzory,korzystać z wersji"kolorystycznej wzoru lub ikonek czarno-białych" co znacznie ułatwia pracę.Korzystam z tego programu(PM Viewer) już kilkanaście miesięcy i jestem bardzo zadowolona :)
    Ściągając sobie wzory trzeba jednak bardzo uważać na swój komputer ponieważ 80%wzorów,które są na rosyjskich stronkach posiadają wirusy,które aktywne staja się po około 3miesiacach(no i właśnie przez to mój luby czasem krzyczy-"znowu ściągałaś głupoty" :) głupotki-w bardzo pozytywnym wydźwięku.
    Fajna stronka na która trafiłam wieki temu ze wzorkami to http://www.liveinternet.ru/users/goel/ ale niestety -wirusów tam jest troszkę wiec trzeba bardzo uważać:(

    OdpowiedzUsuń
  7. A są jakieś darmowe programy do tworzenia wzorów? Póki co walczę sobie w excelu...

    OdpowiedzUsuń
  8. Pewnie jakieś są :), aż takiej rozległej wiedzy na ten temat nie mam.
    Ostatnio Coricamo na swojej stronie udostępniło taki darmowy program.

    OdpowiedzUsuń
  9. Super przydatne informację - dzięki.

    OdpowiedzUsuń
  10. czy znasz nazwe prezentowanego obrazka NIMUE?

    OdpowiedzUsuń
  11. To nie jest obrazek Nimue a przeróbka rysunku JB Monge. Widziałam, że są dwie wersje opracowania w sieci i nazwa była po rosyjsku i francusku - chyba przyjaciele, ale obrazek Monge ma zdaje się inną nazwę - oszuści lub złodziejaszki, coś w tym stylu.

    OdpowiedzUsuń
  12. ok, bardzo dziękuję za informację;
    udało mi się odszukac ten obrazek pod tyt. Le Compagnons

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde pozostawione słowo :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

recent posts