11 sierpnia 2014

Suzhou - hafty na jedwabiu

Suzhou to urocze miasto we wschodnich Chinach słynące z haftów na jedwabiu. Właśnie tam udało mi się zrobić w fabryce jedwabiu, kilka zdjęć najwyższej klasy wyrobów hafciarskich. 
Niestety warunki oświetleniowe były słabe i po jakimś czasie uaktywniła się ochrona :), dlatego nie udało mi się zrobić zbliżeń. Jednak myślę, że same wzory zwalą was z nóg. Są to hafty  najwyższych lotów, o czym świadczyły także ceny. Na niektórych zdjęciach były widoczne, więc dopisałam je pod zdjęciem. 
Kurs 1 Yuan (CNY) = ok. 0,50 gr. Czyli wystarczy podzielić kwotę na pół, co da nam wartość w złotówkach.
Na mnie te hafty zrobiły piorunujące wrażenie, naprawdę coś pięknego. 
Są to oczywiście hafty wykonane ręcznie, techniką haftu płaskiego na tkaninach jedwabnych z wykorzystaniem także jedwabnych nici.
cena: 32 000 CNY
cena: 35 000 CNY
Tygrys i lew stanowiły jeden haft,  obustronny.

cena: 13 000 CNY
cena: 3 200 CNY
 



cena: 2 400 CNY
 

cena: Dziewczyna - 12 500 CNY, kot i Klimt po 3 900 CNY
 

cena: 11 500 CNY
cena: kwiaty 5 300 CNY, kot - 3900 CNY,
Ten kot powyżej rozbroił mnie całkowicie, niestety zdjęcie musiałam zrobić z dalszej odległości (nie mogłam oprzeć się pokusie), mimo to widać jak precyzyjnie został wykonany.
Haft obustronny, wygląda tak samo z każdej strony, umieszczany na specjalnych obrotowych stojakach.
Inne przykłady ozdobnych stojaków z mniejszymi haftami.

19 komentarzy:

  1. Wspaniałe! Szczególnie zauroczyły mnie pawie!

    OdpowiedzUsuń
  2. kot na prawdę świetny :)
    zazdroszczę możliwości obejrzenia na żywo

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne hafty, miałaś co oglądać i świetnie, że zrobiłaś tyle zdjęć i dzielisz się z nami. Masz teraz co wspominać a my podziwiać. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Wooow! I to jest dopiero sztuka!

    OdpowiedzUsuń
  5. Stylistyka kompletnie nie moja, ale doceniam sztukę i technikę. Wspaniałe! Zazdroszczę że mogłaś to obejrzeć i dziękuję za przybliżenie tak precyzyjnej techniki :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Przepiękne dzieła sztuki!

    OdpowiedzUsuń
  7. niesamowite.... to już jest perfekcja w czystej postaci...
    jak dla mnie to cudowne są drzewa z pierwszego zdjęcia i kot z trzeciej fotki od dołu :)
    zazdroszczę możliwości bycia i podziwiania!!
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Mistrzostwo, co za technika, coś wspaniałego! Haft obustronny, to jest dopiero popis umiejętności!!! Zazdroszczę okazji zobaczenia takich prac i jednocześnie dziękuję za relację!

    OdpowiedzUsuń
  9. Są niczym obrazy malowane pedzlem. Rzeczywiście najwyzszych lotow i niezwyklej urody.Czy to są recznie wykonane hafty? A jaką techniką, jaki to haft?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak są to hafty wykonane ręcznie, haftem płaskim i jak wspomniałam już na jedwabiu :)

      Usuń
    2. Brak słów - pełen zachwyt :)

      Usuń
  10. Powalające. Byłam na niedużej wystawie haftu chińskiego u siebie w mieście i byłam zszokowana precyzyjnością i pięknem tych haftów. Nie mogłam odkleić nosa od szyb niektówych obrazów.

    OdpowiedzUsuń
  11. Bajeczne! Wyglądają jak najlepszej jakości fotografie lub obrazy mistrza. Cuda!

    OdpowiedzUsuń
  12. Przecudne! Zobaczyć na własne oczy- bezcenne.

    OdpowiedzUsuń
  13. Prześliczne, pawie fantastyczne!

    OdpowiedzUsuń
  14. O wow, zamurowało mnie, mam nowy cel :P dojść do takiej perfekcji!

    OdpowiedzUsuń
  15. Wspaniale prace, jak widać Chińczycy nie tylko słyną z wspanialej porcelany..

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde pozostawione słowo :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

recent posts