14 lutego 2012

SAL „Kubuś i przyjaciele”

Ogłaszam drugą edycję SAL-u na rzecz „Kołderek za jeden uśmiech”.  
Zapraszam hafciarki do wspólnego haftowania kwadracików w technice haftu krzyżykowego, ale też może skuszą się osoby szyjące do stworzenia kwadracików tzw. „paluszkowych” (z kształtami wyczuwalnymi przez dotyk - 3D) przeznaczonych dla dzieci niewidomych lub słabo widzących.
Wprawdzie nie byłam pewna, czy powinnam kontynuować zabawę, ale fajnie się razem z wami haftowało :) i kilka osób pytało mnie o to. Może więc i tym razem chętnie weźmiecie w niej udział.
Motywem przewodnim będą tym razem postacie ze Stumilowego lasu, czyli:
- Kubuś Puchatek, Prosiaczek, Tygrysek, Kłapouchy, Królik, Sowa, Kangurzyca i Maleństwo, Krzyś, Hefalump.
W poście: TU opisałam dla podstawowych postaci zamienniki kolorystyczne w palecie Ariadny.
W poście: TU znajdują się opracowane przeze mnie zamienniki dla DMC – Ariadna. 

Trochę wzorów wrzuciłam na chomika - zakładka "Kubuś i przyjaciele".

Zasady zabawy:
1. Należy wykonać w okresie od 15.02.2012 r. do 15.07.2012 r., przynajmniej jeden kwadracik:
a)  techniką haftu krzyżykowego (z dowolnie wybraną ww. postacią/postaciami), o następujących parametrach:
-  wyłącznie na białej tkaninie typu Aida w rozmiarze 14 ct (mogą być tkaniny polskie - czyli ok. 54 krzyżyki na 10 cm) lub ewentualnie 16 ct i 18 ct . 
Proszę nie haftować na Aidzie 11 ct i kanwach gobelinowych.
- kwadracik powinien mieć rozmiar w chwili haftowania 27 cm na 27 cm, ale  ostatecznie po upraniu nie może być mniejszy niż 25/25 cm,
- haftowana postać/postacie (motyw) w centralnym punkcie tkaniny, o wymiarach najlepiej powyżej 14 cm (nie mniej jednak niż 10 cm), nie większy niż 20 cm (wysokość lub szerokość),
- na kwadraciku powinien się znaleźć dyskretny podpis (imię lub nick oraz miasto) wykonany backstitchem.
Dopisek: osoby, które wyhaftują już jeden kwadracik z dowolną postacią ze Stumilowego lasu i zechcą haftować kolejne - to na takich samych zasadach dopuszczam dodatkową tematykę (ostatnio bardzo pożądaną) mianowicie: wszystkie autka z filmu "Auta".
b) lub kwadracik paluszkowy (przez osoby szyjące) techniką patchworku (aplikacji) (3D z ww. postaciami lub innym dowolnym motywem zwierzątek), o następujących parametrach:
- tło kwadracika (kolorowe) i motyw – 100% bawełna, elementy motywu mogą być też z innych materiałów: sztruks, wstążki, koronki, polar (wszystko uprane i sprawdzone, czy nie farbuje, bezpieczne dla dzieci).
- wymiar kwadracika 30/30 cm (+2 cm na szwy), motyw nie większy niż 25/25 cm (w centralnym punkcie).
Szczegółowe informacje i przykłady kwadracików paluszkowych:  TU
2. Chęć uczestnictwa należy zgłaszać za pomocą zamieszczonego poniżej formularza. Osoby bez bloga lub innego rodzaju strony, mogą przystąpić do zabawy wpisując mój adres bloga w formularzu. Do zabawy można przystąpić w dowolnym czasie w trakcie trwania zabawy czyli, zapisy są otwarte
3. Przystępując do zabawy uczestnicy zgadzają się na przekazanie wyhaftowanego lub uszytego kwadracika do projektu „Kołderki za Jeden Uśmiech”, w celu stworzenia z nich patchworkowych kołderek, które trafią do chorych dzieci.
4.
Gotowe kwadraciki należy przesłać do mnie najpóźniej do 20.07.2012 r.
Kwadracik musi być wyprany oraz powinna być do niego dołączona niewielka karteczka informacyjna, z którą zostanie przekazany do projektu:
- osoba haftująca (nick)/ podpis na kwadraciku,  
- kwadracik zapasowy,
- uprany.
5. W dniu 21.07.2012 r. nastąpi oficjalne podsumowanie zabawy i wśród wszystkich uczestników, którzy zastosują się do zasad zabawy, rozlosuję 6 nagród ufundowanych przez firmę ARIADNĘ S.A. Fabrykę Nici, w tym:
- 2 katalogi muliny Ariadny dla 330 kolorów (próbniki),
-
portfel damski,
- etui na dokumenty (dowód, prawo jazdy i dowód rejestracyjny auta) 
- etui na karty kredytowe,
- komplet długopisów.


Każdy kolejny kwadracik będzie dodatkowym losem, z tym, że jedna osoba może wylosować tylko jedną nagrodę. 
Nagrody będzie wysyłał bezpośrednio sponsor.
6. Po wysłaniu wszystkich kwadracików do projektu „Kołderki za Jeden Uśmiech” umieszczę ich zdjęcia w "Galerii kołderek" z podpisem wykonawczyni, takim jaki zostanie wskazany w formularzu zgłoszeniowym.

W celu rozpropagowania zabawy proszę wszystkich o zamieszczanie banerka na waszych blogach.

44 komentarze:

  1. Miło mi zgłosić się jako jedna z pierwszych. Nie brałam udziału w poprzednim SALu, czego bardzo żałuję. Miałam wielką nadzieję na kolejną edycję tej zabawy. I oto proszę: jest! Bardzo się cieszę, że zdecydowałaś się po raz kolejny zorganizować coś takiego.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam wielką ochotę, bo jeśli doczytałam , można wykazać się pomysłowością techniczną i praca nie musi być wykonana na kanwie, ale jeszcze chwilę się zastanowię, bo nie chciałabym zawieść!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Danielo liczę na Ciebie, kwadracik paluszkowy w twoim wykonaniu na pewno wyszedłby wspaniale. Jedynym ogranicznikiem w ich tworzeniu jest bezpieczeństwo dzieci.

      Usuń
  3. oczywiście przyłączam się do zabawy, cieszę się, że zorganizowałaś zabawę po raz kolejny!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Z ochotą wezmę udział w zabawie,tylko z tym formularzem chyba mi tym razem nie wyszło.Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  5. Na poprzedni Sal się nie zapisałam, więc teraz chętnie dołączę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Elżusiu, już ciebie dodałam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. bardzo bym chciała wziąć udział ale przy moim tempie..... :(

    OdpowiedzUsuń
  8. Tez sie przylacze do zabawy :) Do formularzu wpisze sie jak bede miala chociaz jeden hafcik zrobiony :) A banerek umiescilam u siebie i do zabawy zachecilam, :) Pozdrowionka

    OdpowiedzUsuń
  9. w punkcie 4 pisze "kwadracik zapasowy"co to?nigdy nie bralam udzialu w takiej zabawie dlatego pytam,moze to glupie pytanie,ale dla mnie wazne,bo jesli sie czegos podjac to chcialabym wyjasnic sobie wszystko do konca

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W "Kołderkach" są dwa rodzaje kwadracików:
      - zapasowe, które w chwili powstawania nie są jeszcze przypisane do żadnej konkretnej kołderki, więc takie jak w ww. zabawie
      oraz kwadraciki tworzone już pod określoną kołderkę - zapisy są ogłaszane na forum projektu i czas na ich wyhaftowanie i przekazanie to ok. miesiąca.
      Jest to więc informacja czysto techniczna dla osoby, która w projekcie odpowiedzialna jest za otrzymane hafty i ich dalszy podział i wysyłkę do krawcowych.

      Usuń
  10. Witam. Bardzo chętnie przyłączę się do KOŁDERKOWEGO SAL'u, niestety nie posiadam blog'a więc, użyłam Twojego i nie wiem, czy tak ma być. Jakby coś było nie tak, to napiszę e-mail ze swoimi danymi. Pozdrawiam, Joanna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak Joasiu :) na ten moment nie są mi potrzebne bardziej dokładne dane.

      Usuń
  11. Bardzo mi miło dołączyć do super "kołderkowej" zabawy. I jeszcze jedno pytanie: mam nadzieję, że podkład pod kwadracik nie musi być przyszyty? Bo tu, mimo że staram się nauczyć szyć, to chyba miałabym problemy :-). Pozdrawiam Agnieszka vel zalesinka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznam, że nie za bardzo rozumiem pytanie?:)?
      Haftowany kwadracik to: tkanina Aida i wyhaftowany na niej motyw.
      Paluszkowy kwadracik to: materiał na którym się doszywa - naszywa się wzór przestrzenny(np.: miś, rybka itd.) - nie jestem krawcową więc trudno mi to dokładnie opisać :)

      Usuń
    2. Przepraszam, za zamieszanie. Hmm... chyba mi się coś pomieszało. Czyżby to pora na odwiedzenie pewnego lekarza? A na pewno okulisty ;-).

      Usuń
  12. Bardzo chetnie i ja wyszyje kwadracik :) Szczytny cel!!! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  13. Tyle nowych osób :) - witam was serdecznie, a w razie jakichkolwiek wątpliwości pytajcie - tu lub na e-maila.
    Starej gwardii z poprzedniego SALu jeszcze nie wiele, ale liczę dziewczyny bardzo na was :)))

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja już się zapisałam :) Zaledwie kilka dni temu wypytywałam się Ciebie o ten projekt, więc teraz nie mogłam się nie zapisać :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Już od dawna chciałam się zapisać na SAL. A ten przyciągnął mnie tym, że haftujemy dla dzieci. :-) Z wielką chęcią wyhaftuję kwadracik na kołderkę.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  16. Z przyjemnością dołączę do tak zacnego grona:)) Białej 14 mam "na metry" i ciągle się zastanawiam co z nią zrobić, teraz już wiem:)))
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  17. W takim razie zasilam starą gwardię :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Agnieszko, nie mogłam zapisać się na wcześniejszy edycję ale tej nie opuszczę żeby się waliło i paliło:) Także zapisuję się z wielką i przeogromną radością:)Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Z wielką radością zapisuję się do zabawy! Mimo, że już od dawna aktywnie nie prowadzę bloga to ciągle po cichutku sobie haftuję i Twoja propozycja natychmiast przekonała mnie, żeby między moim Goldenem wykonać coś fajnego dla dzieciaczków :)
    Zapisz mnie proszę!
    30carpediem30.blogspot.com/
    30carpediem30@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  20. co prawda na moim blogu nie było mnie już bardzo długo ale chętnie wezmę ponownie udział w tej wspaniałej zabawie:)

    OdpowiedzUsuń
  21. zapisuje się ponownie i mam nadzieję ,że kanwa mi się nie skurczy jak ostatnim razem. wpadłam w panikę, na szczęście przeszło :)

    OdpowiedzUsuń
  22. artgalery508616 lutego, 2012

    I ja chętnie bym się przyłączyła do wyszywanych kwadracików z postaciami "kubusia i przyjaciół"... ale za bardzo nie wiem jak zacząć(bloguś dopiero w powstawaniu)... czy dobrze zrozumiałam,że mam zrobić wyszyty kwadracik o podanych wymiarach,ale czy obrazek kubusiowy ma być z tych"zasugerowanych wcześniej obrazków czy też dowolny-w sensie np.prosiaczek tygrysek itp.
    Nie brałam udziału wcześniej w tych zabawach dlatego jestem "zakręcona"

    OdpowiedzUsuń
  23. Zasugerowanych? Jeśli chodzi ci o pierwszy obrazek to przedstawia tylko postacie, jakby ktoś nie wiedział jak wyglądają :).
    Wzór może być dowolny, byleby spełniał podane parametry. Może być to sam Kubuś, Prosiaczek..., lub dwie, czy więcej postaci razem.
    Wrzuciłam dla ułatwienia trochę wzorów na swojego chomika (link na pasku bocznym), ale można korzystać z dowolnych wzorów. Jeśli będziesz mieć wątpliwości czy jest odpowiedni zawsze możesz przysłać mi go na e-maila.

    OdpowiedzUsuń
  24. Pozwoliłam sobie napisać post u siebie na blogu i zaprosić inne dziewczyny w Twoim imieniu do zabawy. . . Tak bez pytania się Ciebie, ale mam nadzieję, że nie zrobiłam źle?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrobiłaś bardzo dobrze, zresztą dziewczyny na swoich blogach też chętnie o tym piszą za co wam wszystkim bardzo dziękuję. W końcu im więcej osób dowie się za pośrednictwem tej zabawy o Kołderkach tym lepiej :)))

      Usuń
  25. Chagulka jak mozesz wyslij mi na maila wzorek osiolka w stroju tygryska , jezeli masz inne podobne wzorki np prosiaczka tez chetnie przygarne;) widzialam tego osiolka w galerii kolderki axelkowo(malpa)gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Dopisałam dwie osoby... Kwadracik Stasi się wyszywa, a mój wyszyty wczoraj :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Po prostu MUSIAŁAM się zapisać :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  28. Wzorki dostałam wiec z czystym sumieniem się zapisuję i biorę do "roboty" :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Cześć :)
    Świetna sprawa taka zabawa! Jeszcze się nigdy w to nie bawiłam, ale z chęcią dołączę. Dla dzieciaczków i dla przyjemności. :) Na razie mam sporo uczelnianych zobowiązań, więc nie mogę zacząć już ale do lipca na pewno zdążę. Zaraz wrzucę informację o tym na mojego bloga ( o ile mi się uda, bo dopiero zaczynam i raz wychodzi a raz nie z tym wstawianiem itd ;)) Pozdrawiam! Dico

    OdpowiedzUsuń
  30. Bardzo chętnie wyszyję :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Widziałam już Wasze dzieła wcześniej, jednak teraz zapisuję się pierwszy raz, bo czas mi nie pozwalał wcześniej.

    OdpowiedzUsuń
  32. Zgłaszam się do wyhaftowania kwadracika techniką haftu krzyżykowego : ))
    Popełniłam już dwa kwadraciki na kołderki z forum "Haftu krzyżykowego"
    myślę więc, że dam radę : )

    OdpowiedzUsuń
  33. Ok, Agnieszko : )
    no niech i bęęęędzie... ten kwadracik paluszkowy : )))
    mam już pomysł, wczoraj myślałam ;)
    czyli sztuk dwa
    jeden haft krzyżykowy i w/w

    OdpowiedzUsuń
  34. Przeglądam bloga już pewien czas i pomyślałam sobie, że Kubusiowy SAL to świetny moment, żeby nauczyć się w końcu haftu krzyżykowego :) zgłosiłam się i mam nadzieję, że Hefalumpek, którego sobie zaplanowałam, wyjdzie!

    OdpowiedzUsuń
  35. Chętnie wezmę udział w Kubusiowej zabawie :)

    OdpowiedzUsuń
  36. To i ja się zgłaszam. Kubusia i spółki przecież zawsze "Kołderkom" brakuje. :)
    www.bozenia.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń
  37. Może i późno, na ostatnią chwilę, ale nie byłam pewna czy zdążę... Kwadracik już wyszyty więc się zapisuję :D

    OdpowiedzUsuń
  38. To i ja na ostatnią chwilę... Zdążyłam wyszyć, więc się zapisuję:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde pozostawione słowo :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

recent posts