30 sierpnia 2010

Meksyk – Narodowe Muzeum Antropologii


Museo  Nacional de Antropologia mieści się w mieście Meksyk i jest jednym z najwspanialszych muzeów świata. Znajduje się tam bardzo dużo zabytków związanych ze starożytnymi cywilizacjami tj.: Teotihucana, Toltekowie, Aztekowie, Mistekowie, Zapotekowie, Olmekowie, Totonakowie, Huastekowie i Majowie. Można tam zobaczyć: Kamień Słońca, aztecki kalendarz czy  makietę grobowca króla Pakala i wiele innych.
Ale ja przedstawię trochę zdjęć z wystawy etnograficznej dotyczącej różnych grup Indian żyjących w Meksyku.  
Nie robiłam zdjęć z myślą o blogu, bo wtedy jeszcze nie miałam pojęcia, że coś mnie skłoni do jego założenia, nie mam więc zbliżeń haftów. Ale i tak widać jak bogate było wzornictwo tkanin użytkowych i ubrań, także codziennych. O tym, że nie jest to tylko historia przekonałam się oglądając jak żyją obecnie.

1 komentarz:

  1. Lubię muzea wszelkiej maści a to prezentowane przez Ciebie szczególnie mi się podoba. Pięknie zaaranżowana jest ta ekspozycja.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde pozostawione słowo :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

recent posts