6 czerwca 2012

Podkładka z haftem geometrycznym

Wiem, że to nie jest żadne cudo, ale od czegoś trzeba było zacząć. Pole miałam ograniczone do gotowej podkładki, więc zrobiłam wzorek dostosowany do niej.
Tkanina Geometry – biała - gotowa podkładka.
Pearl Cotton 115 nr 5 DMC: 741, 930,995.
Diagram wzoru pochodzi ze strony:
www.dmc-cw.com.pl - diagram 091
Haft przewlekany jest naprawdę bardzo prosty, może jak dla mnie trochę zbyt :), ale daje spore możliwości zdobienia przedmiotów praktycznych jak np.: torby, kosmetyczki, serwetki itd. Ja chętnie ozdobiłabym nim małe formy jak etui.
Oczywiście można też na tkaninie rysować kształty i później je wypełniać dowolnym ściegiem lub skorzystać z propozycji  darmowych wzorów albo potraktować je jak inspirację dla własnego pomysłu:
www.dmc-cw.com.pl - diagram 099
www.forum.dmc.com - Geometry free charts
www.facebook.com - DMC Polska
Sama tkanina Geometry, czy perłówka nie sprawiły mi żadnego kłopotu w czasie haftu.  
Jednak, żeby nie było tak różowo to nie wszystko szło tak gładko, mianowicie czytelność samego schematu. Tu odnośnie „kółeczek”, ale też na początku trochę dałam się wprowadzić w błąd nawet w stosunku do "linii prostych". Przy „kółeczkach” ciężko mi było się rozeznać jak zacząć i poprowadzić nitkę aby wykończyć je za jednym zamachem. 
Z przykrością muszę też stwierdzić, że trzeba robić jednak supełki i nie da się ich całkowicie wyeliminować kiedy wzór powstaje wewnątrz tkaniny.Taka możliwość jest tylko przy wzorze, który ciągnie się na całej szerokości lub długości. W takim przypadku nitki zostawia się luźno po bokach i później zaszywa przy obrębianiu gotowego tworu.
Z ciężkim sercem więc jednak je robiłam, ale ich ilość zmniejszyłam prawie do niezbędnego minimum (przy następnej pracy poszłoby mi lepiej). Odbyło się to poprzez wyliczenie potrzebnej długości nitki na dany element wzoru oraz skupienie ich w konkretnych miejscach. Same supełki nie prześwitują bo tkanina jest gęsta. Sama nie wiem czy powinnam wam pokazywać lewą stronę? Zostawiałam dość długą nitkę, bo nie wiem jak zachowa się tkanina z nicią po praniu:
prawa strona

lewa strona

lewa strona
Jeśli myślicie, że to już koniec tematu to jesteście w błędzie, bo mam jeszcze dla was niespodziankę odnośnie tego haftu, ale o tym może po długim weekendzie :D.


Za możliwość przetestowania tkaniny Geometry i nici Pearl Cotton dziękuję Pani Agnieszce z firmy: DMC.

12 komentarzy:

  1. Podoba mi sie ten haft. Nigdy wcześniej takiego nie widziałam, a może widziałam nie mając pojęcia, że to właśnie on...

    OdpowiedzUsuń
  2. Rzeczywiście haft prosty, ale bardzo efektowny. Niestety, tkanina nie na moją kieszeń :( Może kiedyś stanieje, to spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawy ten haft ..Po patrze jeszcze na twoje postępy ..

    OdpowiedzUsuń
  4. Widzę, że też nie lubisz "lewej strony":) Bardzo mi się podoba ta podkładka i technika, efekt elegancki. Fajne te kółka, jak plamki po pomidorowej;)Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Interesujący sposób haftowania. U Ciebie zawsze coś nowego i ciekawego. Serdecznie pozdrawiam. Jola

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękna podkładka, niespotykana. Coś się tu lewej strony nie mogę dopatrzeć, czemu tak gdzie są supełki nie widać nici?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo haft powstaje przecież tylko na prawej stronie, a na lewej są supełki.

      Usuń
  7. wiem wiem dzisiaj na to wpadłam;))) zresztą sama haftnęłam miśka i motylka, a pytania zadaję jak pierwszoklasista;) a chcesz jakieś wzorki do geometry?:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ślicznie Ci wyszło, bardzo mi się podoba ten ścieg.

    OdpowiedzUsuń
  9. Kochana wiem jak masz na drugie imię :)
    Jak dla mnie wszystko wyszło idealnie!
    :*

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde pozostawione słowo :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

recent posts