4 czerwca 2012

Tkanina Geometry i perłówka DMC

Jeszcze trochę informacji o tkaninie i niciach przeznaczonych specjalnie do haftu przewlekanego (geometrycznego):
Geometry 16 ct DMC 
100% bawełna.
Dostępne kolory: biały i 712 (odpowiednik kolorystyczny muliny).
Dla mnie kolor 712 jest raczej bardziej zbliżony jednak do 746 (taki lekko żółtawy).
Forma dostępna w sprzedaży:
- Tkanina na metry o szerokość 170 cm – 79,90 zł.
oraz w gotowych obrębionych kawałkach:
- Bieżnik - rozmiar 38x168 cm – 55,45 zł.
- Obrus - rozmiar 83x83 cm – 55,45 zł.
- Podkładka - rozmiar 30x40 cm – 11,80 zł.
prawa i lewa strona
Jeśli ktoś nie ma maszyny, a chce zrobić akurat jedną z tych form to bardzo fajna sprawa z tym podłożeniem, ale trzeba sprawdzać, czy na pewno są zachowane wymiary. Podkładka na której haftowałam ma wymiar 30/38,5-39 cm, a powinna mieć 30/40 cm.
Struktura tkaniny:
Tkanina jest miękka i przyjemna w dotyku. Gęsto tkana z widocznymi na prawej stronie nitkami przez które przeplata się haftując. Igła z nitką leciutko się prześlizguje, nie ma problemu ze złapaniem nitek na tkaninie ani w pionie, ani w poziomie.
Wzór splotu tkaniny wygląda bardzo dekoracyjnie dlatego ozdabiane haftem np.: ręczniki, ściereczki, czy obrusy na niezahaftowanej części będą prezentować się też ciekawie.
Obliczanie rozmiaru wzoru:
Nie za bardzo rozumiem oznaczenie producenta co do gęstości tkaniny: 16 ct (6 ściegów na cm). Dla mnie jest to bardziej 7 ct i wg moich obliczeń to wychodzi:
- na 10 cm – 30 ściegów.
Łatwo w tym przypadku rozplanować wzór, bo ściegi są bardzo dobrze widoczne na tkaninie:
Jedyną wadę jaką widzę w tej tkaninie to niestety wysoka cena. 
Pearl Cotton 115 nr 5 DMC 
Dostępne paleta: 301 kolorów.
100% bawełna o długich włóknach.
Pranie w ciepłej wodzie do 95°C. 
Cena - 7,56 zł. 
Pasemko ma 25 m i jest skręcone z dwóch głównych nici, które nie są podzielne, czyli haftuje się całym pasmem.
Zastosowanie: do haftu krzyżykowego, półkrzyżykowego, płaskiego, malowanie igłą, hardanger, plecenie, frywolitka, szydełko, druty, aplikacje, haft geometryczny. 
I jeszcze porównanie przy mulinie w takim samym kolorze:
Perłówką jestem zachwycona, fajny splot i ten połysk. Mulina DMC, która też ładnie się błyszczy wygląda przy niej jednak trochę blado. Pewnie jest to spowodowane też skrętem nici, a pasmo muliny składa się przecież z 6 rozdzielnych niteczek.
Właśnie dzięki temu splotowi i połyskowi bardzo dobrze się prezentuje na tkaninie Geometry.
Nić nawet przy długich kawałkach się nie plącze, co zdecydowanie ułatwia pracę.
Muszę przetestować perłównę w jakimś innym hafcie, żeby jeszcze bardziej wydobyć jej piękno. Nie wiem w czym dokładnie bo pasemko jest grube. Jak macie jakieś w tym względzie doświadczenie to chętnie skorzystam (poza hardanger).
Nici i tkaninę można dostać w takich cenach jak wskazałam powyżej w firmowym sklepie DMC: www.nadodatek.pl
Następnym razem zaprezentuję wam co udało mi się stworzyć w tym hafcie i trochę wrażeń co do samej techniki w praktyce :).

17 komentarzy:

  1. Dzięki za te informacje, kiedyś miałam ochote na ten haft , ale ostatecznie zrezygnowałam z powodu braku tkaniny, teraz juz sa ,ale mulina jestem absolutnie zachwycona, ciekawe na ile wystarcza pasmo.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to właściwie nie jest mulina :)a bardziej już kordonek.
      Perłówka ma w motku 25 m, a mulina 8 m - z tym, że zazwyczaj jest dzielona np.: po 2 niteczki. Więc wychodzi na to, że wychodzi na to samo :)

      Usuń
  2. a perłówkę dzielisz? ja haftowałam bez dzielenie;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, nie czytasz :)
      Oczywiście że nie, bo jest nicią niepodzielną :D.

      Usuń
    2. no przegapiłam, ale u mnie wszystko możliwe:))) jak się chce lawendę pić to i perłówkę rozdzielę;) chociaż geometry mam za sobą, to i tak nie pamiętałam, jak ta nić wygląda:) jestem ciekawa co tam przewleczesz:)

      Usuń
  3. Cieszę się, że prowadzisz tego bloga i że mogę na nim gościć i czytać. Podziwiam Twoją fachową wiedzę w hafciarskim temacie i dziękuję, że chcesz się nią z nami dzielić. O ile haft krzyżykowy, różne aidy i muliny przerobiłam już na sobie metodą prób i błędów, by jako samouk dojść do pewnych wniosków, to haft przewlekany jest dla mnie czymś zupełnie nieznanym. Kiedyś widziałam już taką tkaninę (w jakichś próbkach) i zastanawiałam się, na co by się toto nadawało. A perłówka kojarzyła mi się tylko z haftem hardanger :) Z niecierpliwością czekam na kolejne posty na Twoim blogu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajna lekcja :))) Dzięki za podzielenie się tymi informacjami :))) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeszcze kilka postów w tym temacie i jeszcze bardziej się nakręcę aby spróbować nowego tworu;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Chaga a ja nie mogę się już doczekać Twojego haftu. Ciekawa jestem jak będzie wyglądać. Zastanawiam się jak wzór można zrobić na takim materiale, czy korzystać z jakiegoś wzoru, czy namalować coś pisakiem na kanwie i wtedy wypełniać. To taki dla mnie temat do zgłębienia, odnośnie technik haftowania na takiej tkaninie. Już sobie zamówiłam w NADODATEK dwie perłówki i tą tkanine :) muszę spróbować :) choć jak na razie znam tylko wzór na serduszka i tyle.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj Edi, chyba zbyt dużo ode mnie oczekujesz :)
      Wybrałam prościutki wzorek, aby najpierw się z tą techniką trochę oswoić :D

      Usuń
  7. Hej! Co do perłówki nr 8 (nie padła w tym artykule ale może komuś przyda się wiedza) to miałam kiedyś okazję trzymać dwa motki: DM i Anchor. I powiem szczerze że różnica w jakości tych samych nici u dwóch producentów jest ogromna. Na korzyść Anchora. Perłówka Anchora nr 8 jest bardziej zwarta, ma mocniejszy splot, jest błyszcząca. DMC niestety wygląda jak nasz kordonek 20cia kilak lat temu: rozlazły, wymechacony, matowy :(

    Na niekorzyść Anchora przemawia tylko uboższa gama kolorystyczna w porównaniu z wybujałą gamą kolorów DMC.

    Uczciwie piszę że nie porównywałam perłówek nr 5 obu producentów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba perłówka nr 8 byłaby już za cienka akurat do tego haftu, jednak tego nr nici żadnego z producentów nie znam.
      Mam w domu perłówkę Anchora Multicolor nr 5 i dla mnie na oko wygląda podobnie do DMC, ale nie korzystałam z niej jeszcze.

      Usuń
  8. Dzieki Chaga za te informacje,,kiedys kupilam ogromna ilosc perlowych nici do haftowania tak bez celu i sensu i chyba sie przydadza, tylko musze ta Geometry tkanine gdzies poszukac i zmierze sie z tym haftem.Pozdrawiam milo .)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nigdy na nie widziałam tego typu tkaniny - dzięki za to doświadczenie.

    OdpowiedzUsuń
  10. świetny ten materiał, nawet nie wiedziałam, że taki istnieje :) idealny na serwety i obrusy (tak mi się wydaje); Chaga, czy jest możliwość zakupu na metry?

    OdpowiedzUsuń
  11. dobra, doczytałam się w poście, że jest na metry :)

    OdpowiedzUsuń
  12. ideał do haftu matematycznego/widziałam u kogoś na blogu..../
    Jest też specjalny haft,ale niestety pożyczyłam komuś książkę,nie oddał,a nazwa trudna....ech
    Fajny po prostu,pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde pozostawione słowo :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

recent posts