19 maja 2013

Linda 27 ct Zweigart


Linda 27 ct Zweigart
- gęstość: 107 nitek/10 cm
- skład: 100% bawełna
- kolor: 1 – biały, 101 – kość słoniowa, 264 - ecru
- dostępność:
z beli: 

*szerokość: 85 cm - 39,90 zł / m
*szerokość: 140 cm - 59,90 zł / m
kawałki:
*35x42 cm - 7,70 zł / szt.
*42x54 cm - 12,20 zł / szt. 

Do kupienia w Hobby Studio w pełnym asortymencie i w Haftixie w małych kawałkach.
- testowane / będące w moim posiadaniu: kawałki 35x42 cm (biały, kość słoniowa), cięte z beli 50/85 cm (ecru, kość słoniowa).

Linda jest to specjalny rodzaj płótna do haftu o splocie evenweave, co oznacza, że ma taką samą liczbę nitek w pionie i poziomie, bez widocznych bloków występujących na Aidzie.
Ma gęstość 27 ct (107 nitek/10 cm) i przy haftowaniu co 2 nitki, uzyska się wielkości haftu prawie taką samą jak na Aidzie 14 ct (10 krzyżyków =1,85 cm).
Obliczyć wielkość haftu można przyjmując: 
- 10 krzyżyków / haft co 2 nitki płótna – 1,86 cm
- 10 krzyżyków/ haft co 1 nitkę płótna – 0,93 cm
Przykład: haft 134 ściegów /78 ściegów - co 2 nitki:
13,4x1,86= 24,9 cm
7,8x1,86 = 13,7 cm.
Są to jednak tyko orientacyjne wielkości, ułatwiające obliczenie ile tkaniny potrzeba na dany projekt + oczywiście zapas, w zależności od rodzaju haftowanej formy (obrazki, hafty 3D).
Z mojego doświadczenia wynika, że zazwyczaj gotowe hafty wychodzą ciut mniejsze od podanych wielkości.
Charakterystyka płótna:
- miękkie, ale zarazem posiadające odpowiednią sztywność dzięki bawełnie (skład),
- dość zwarta struktura nitek, bardziej niż w płótnach lnianych o podobnej gęstości,
- przy formach 3D, trzeba mieć na uwadze to, że lekko prześwituje i może być mocniej widoczne płótno założone do zszycia lub ciemniejsze nitki i odpowiednio je ułożyć przy wypełnianiu wkładem. 
- ze względu na skład (bawełna) niteczki w pionie i poziome są równej grubości,
- komfort pracy jak na Aidzie bawełnianej, łatwe dla wzroku wyłapywanie nitek tworzących krzyżyk,
- krzyżyki wychodzą równe i nie ściągają płótna, co występuje na lnie,
- na początku ma się wrażenie dość dużych krzyżyków (w końcu jest to odpowiednik Aidy14 ct), jednak później następuje działanie złudzenia optycznego, bo tło dla krzyżyków stanowią gęsto tkane równe niteczki,

- nie zabezpieczałam brzegów płótna, bo jest zwarte i nie ma większej tendencji do nadmiernego strzępienia (przynajmniej u mnie),
- bardzo dobrze się prasuje (oczywiście należy stosować wszystkie szykany przewidziane przy prasowaniu haftów: lewa strona, płótno zabezpieczające itd.),
- cena jest relatywnie niska jak na płótna hafciarskie i kształtuje się na poziomie cenowym Aidy Zweigarta,
- dostępne jest w trzech kolorach: białym, kość słoniowa, ecru,
- oczywiście dla orientacji ja robię siatkę pomocniczą nicią żyłkową, znacznie ułatwiającą liczenie nitek w trakcie haftowania (ale ja tak robię bez względu na rodzaj płótna),
- szczególnie dobrze prezentuje się w małych haftach, w tym np.: biscornu, woreczki itd., ale też na obrazkach. Wszystko zależy od tego jaką wielkość haftu chcemy uzyskać.
Na pewno często będę z niego korzystać w przyszłości, zwłaszcza do małych form.
Polecam je też osobom, które przybierają się i obawiają haftu na lnie, co pozwoli na oswojenie się z taką strukturą płótna. Płótno Linda do pracy jest łatwiejsze niż len i zdecydowanie tańsze.
Wykonane hafty na płótnie Linda 27 ct:
Białe: Lawendowy komplet Faby Reilly
Ecru: Fée Bleue
Kość słoniowa:
- The Mad Bluebird
- Plum Orchid Biscornu Faby Reilly

17 komentarzy:

  1. Dzięki za wyczerpujące informacje. Skorzystam, na pewno.
    Pozdrawiam. Ola.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo dziękuję za rewelacyjne wskazówki! ( zresztą jak cale krzyżykowe ABC) Może faktycznie jest to dobry wstęp do haftu ba lnie,od którego na razie stronię :)) Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  3. BARDZO wyraziście tłumaczysz! Mam pytanie. chciałabym wyhaftować obrus, ale wolałabym obyć się bez wstawek aidowych. jaką tkaninę byś poleciła?
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ops zapomniałam podać maila.
      magdusiaa1980@gmail.com

      Usuń
    2. Nie wiem Magdusiu, nie haftowałam jeszcze obrusa i nie zastanawiałam się nad tym :)

      Usuń
  4. Dzięki za informacje, na pewno się przydadzą.
    Te Twoje hafciki to prawdziwe cudeńka!!! takie perełki:)!

    OdpowiedzUsuń
  5. Jesteś prawdziwą kopalnią wiedzy :))

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja juz wyprobowalam! Jest swietne!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja również już wypróbowałam tę tkaninę i jestem nią zauroczona. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziękuję za bardzo wyczerpujące informacje :) Mnie tylko brakuje rozpoczęcia haftu, jaka jest technika zaczynania przy tej strukturze płótna? Właśnie haftuję na podobnym Jubilee i nie wiem czy dobrze zaczynam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To musisz najpierw pokazać jak to robisz :)

      Usuń
  9. Cudnie wszystko opisałaś - chyba się skuszę i kupię tą tkaninę!

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja też, ja też! Jak Iwonka!:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam Twoję recenzję tak dokładne i szcegółowe - dzięki nim wiadomo że nie kupi się 'kota w worku'. Przyda się taki materiał do następnej pracy

    OdpowiedzUsuń
  12. te obrazki razem wyglądają obłędnie!

    OdpowiedzUsuń
  13. ...O kurcze, jesteś cudownie zdolna..:) Mam za sobą, kilka przygód krzyżykowych i ku mojemu zaskoczeniu, znalazłam takie same ptaszydło nastroszone na pniu, które kiedyś wyszyłam. Może jeszcze kiedyś do wyszywania powrócę...:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Twoja wiedza mnie powala - dzięki że się nią dzielisz.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde pozostawione słowo :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

recent posts