5 lutego 2019

Mini SAL BB II - "Sleep Parade" - Regulamin zabawy

Obiecywałam zabawę dawno temu, ale życie szybko te plany zweryfikowało. Jednak co się odwlecze ... :), więc kolejna parada z serii Bella&Boo powoli rusza :). 
Wzór jest oczywiście mojego autorstwa.

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami w zabawie mogą wziąć udział osoby aktywne w mediach społecznościowych,  jak też te, które żadnych stron nie prowadzą, ale... i tu zachęcam do uważnego przeczytania regulaminu.
Nowy będzie też wymóg haftowania wyłącznie na płótnie i powiedzmy "wpisowe" :).

Regulamin zabawy:

1. Zabawa zarówno dla osób prowadzących blogi robótkowe, FB, Instagram, jak i żadnych stron nie prowadzących.

2. "Wpisowe":
Należy wykonać co najmniej dwa drobiazgi dowolną metodą rękodzielniczą  do końca II etapu (31.08.19 r.), z tym, że trzeba pokazać je na zdjęciu (stronie) razem z haftem oraz oba wysłać do mnie, najpóźniej do 14.11.19 r.
Jeden drobiazg będzie dla mnie a drugi wejdzie do wspólnej puli. Po skończeniu zabawy wylosuję spośród uczestników, którzy skończą cały haft, osobę do której polecą. 
Mogą być identyczne lub zupełnie różne. Powinny być wykonane raczej specjalnie na tą zabawę, a nie na zasadzie pozbycia się niechcianej rzeczy. Liczę na wysoką estetykę wykonania (małe, ale ładne).
Drobiazgi mają być z informacją, które są do wspólnej puli a które dla mnie oraz zapakowane jedynie w torebkę foliową (np.: strunową), co ułatwi mi robienie zdjęć i później wysyłkę.
Wiadomo, szewc bez butów chodzi i tak sobie pomyślałam, że fajnie byłoby dostać i powiesić coś na choince :). Po namyśle daję wam jednak wolną rękę co zrobicie. Przygotujcie to na co macie ochotę i co wam dobrze wychodzi.

3. Zapisy będą otwarte w oddzielnym poście od 10.02.2019 r. do 14.02.2019 r. lub do 25 zgłoszeń i mają charakter zamknięty.
Dlatego zapraszam tylko zdecydowane osoby.

4. Po zapisaniu się, proszę o przesłanie przez formularz kontaktowy (na pasku bocznym) lub e-mail informacji: nick, e-mail (na który będę wysyłać schemat), adres prowadzonej strony (lub jej brak), w tytule  Sleep Parade.

5. Wzór będzie podzielony na 4 części (po 3 miesiące):
- I: 15.02-14.05; 

- II: 15.05-31.08;
- III: 01.09-30.11;
- IV: 01.12-29.02.2020 r. 

(przesunięcie o 2 tyg.)

6.  Do 28 lutego należy opublikować post z przygotowanymi materiałami (ew. osoby bez stron mają przesłać zdjęcie na maila). W przypadku braku, do zabawy może wejść kolejna osoba o ile będzie więcej chętnych.

7. Wzór jest mojego autorstwa, wykonany na podstawie serii "Belle&Bo". Każdy nowy fragment będzie wyhaftowany przeze mnie, przed początkiem każdego etapu. Będzie więc to schemat już przetestowany.

8. Schematy będę wysyłać na początku każdego etapu (lub po publikacji posta z kolejnym fragmentem), tylko do osób, które wyhaftują hafcik z poprzedniego. 
Dopuszczam jedną sytuację awaryjną w ciągu całej zabawy (przyczyny losowe spóźnienia). Jednak muszę otrzymać wcześniej  taką informację na maila. Spóźnienie w publikacji może być maksymalnie do 2 tygodni.
Żeby przejść do dalszej części zabawy nie ma konieczności haftowania całości jako obrazka, można go haftować w częściach lub poszczególne elementy oddzielnie. Czyli bez względu na wybraną drogę trzeba wyhaftować wszystko z danego etapu.

9. Wyhaftowany fragment, należy opublikować na blogu (lub innej stronie) najpóźniej w ostatnim dniu poszczególnego etapu, pod etykietą: Mini SAL BB. Informację o tym, należy zostawić pod specjalnym postem na moim blogu (linkowanie InLinkz).
Osoby bez stron, mają przesyłać zdjęcie gotowego haftu na  maila. Zdjęcia te będę publikować na moim blogu w odrębnym poście.

10. Wzór ma być haftowany wyłącznie na płótnie lnianym (np.: Belfast, len obrazkowy Permin) lub płótnie mieszanym: np.: Murano. Wykluczam tkaninę Aida, która ze względu na kontury nie  nadaje się do tego wzoru. 
Kolor płótna dowolny np:.
- len Belfast: granitowy nr 7025,
- len obrazkowy Permin of Copenhagen nr 18.


Jest to nocna parada, więc będą pasowały raczej ciemniejsze płótna, ale pewnie jaśniejsze od niebieskości do szarości też się sprawdzą. Kolorów materiałów jest już tak dużo, że jest z czego wybierać.
Fajną opcją może być też nowość: tkanina Murano SPLASH 32 ct, nr 7419 (odpowiada kolorowi muliny 04 DMC). Niektóre kropki można wykorzystać na stworzenie gwiazdek. Jednak na żywo go nie widziałam.
Na stronie rosyjskiego sklepu znalazłam zdjęcia z hafcikiem na tym płótnie:
źródło: www.gela.ru
11. Wzór opracowałam specjalnie na wielkość płótna 32 ct i mulinę DMC.

Swoją wersję haftuję na lnie Belfast 32 ct Zweigart, kolor nr 7025 granitowy. 
Orientacyjna mulina DMC: 310, 640, 644, 3770, 351, 353, 777, 3831, 3031, 3045, 3021, 433, 761, B5200, 819, 676, 945, 3857, 3860, 922, 666, 817, 3823, 822, 677, 06, 02, 03 (kolory mogą się jeszcze nieznacznie zmienić). 

12. Dane techniczne:
Wielkość haftowanego pochodu:  417/63 krzyżyków z tym, że należy uwzględnić przynajmniej 20-30 krzyżyków (wszystko zależy od sposobu ew. oprawy) nad haftem - miejsce na gwiazdki (które dojdą na samym końcu - nie będzie ich tak dużo jak w oryginale). 
Na płótnie 32 ct potrzeba na haftowaną paradę: ok. 66,20 cm/ 10 cm (+dowolny zapas płótna). 
Obawiam się, że niestety kawałki płótna 50/70 mogą się nie sprawdzić do całości, bo zostaje raptem po 2 cm zapasu. Lepszą opcją byłby zakup płótna z metra np.: 30 cm/ szer. 140 cm -  cenowo wychodzi podobnie (dostępne są w Hobby Studio).
Jeśli zdecydujecie się na haftowanie 4 oddzielnych obrazków,  wystarczy kawałek 50/70 cm.

13. Wszyscy uczestnicy zobowiązują się do nie publikowania schematu w sieci i nie udostępniania go osobom trzecim w inny sposób. 

14. Przystąpienie do zabawy, oznacza zgodę na publikacje i wykorzystanie waszych zdjęć z zabawy na moim blogu, w celu podsumowań.

Pytania i ewentualne wątpliwości zgłaszajcie pod tym postem.

18 komentarzy:

  1. Jeju, jak ja się cieszę.
    Aktywnego bloga brak - tym bardziej raduje się że mogą także wziąć udział osoby nie mające bloga.
    Pozdrawiam i czekam 10.02 - może mi się uda ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj, jak ja czekałam na ten wzór... i bardzo się cieszę, że już jest.
    Zasady są jasne, więc czekam do 10.02.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też chcę spróbować. Nigdy jeszcze nie haftowałam na lnie, więc z chęcią spróbuję a serię Belli uwielbiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem chętna. Uwielbiam Twoje wzory.

    Poprzednia parade wyhaftowalam (jako jedyna czarna owca zmieniłam kolory). Niestety do tej pory jest nieoprawiona :(

    OdpowiedzUsuń
  5. To w takim razie czekam do 10.02 :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Aga to ja też dołączam:)I czekam do 10.02.
    A mam pytanie co do drobiazgów - czy w grę wchodzą rzeczy wykonane metodą np. scrapbookingową? Czy to jednak musi być drobiazg związany bardziej z haftem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, dorobiazgi mogą być wykonane dowolną techniką rękodzielniczą.

      Usuń
  7. Chętnie wezmę udział w zabawie. Marzy mi sie taki hafcik

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja też się zgłaszam. Strony już nie prowadzę, ale skoro jest opcja mailowa to chętnie skorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. :)))) to będzie niezwykły haft! Bardzo sie cieszę że rusza zabawa blogowa :) z przyjemnością do niej dołączę <3 len już od dawna przygotowany ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Doczekałam się, oby tylko nie przegapić terminu zapisów.

    OdpowiedzUsuń
  11. Super. Bardzo fajny pomysł z wpisowym. Napewno się zgłoszę.

    OdpowiedzUsuń
  12. hmmm... kuszące bardzo, zasady jasne, czyli drobiazgi mogą być na choinkę lub inna tematyka, chyba ten rok ogłoszę rokiem wyzwań hafciarskich bo już ogarniam dwa inne, co jest dla mnie i nowością i takim pejczykiem, który mnie smaga po pleckach, by jednak haftować to co pozaczynałam, a może i coś więcej. A Motyw jest przepiękny, będzie jak znalazł do pokoiku wnusia, którego się spodziewamy późną jesienią :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Murano splasch jest super, bardzo przyjemnie się na niej wyszywa (aktualnie na jasnej murano splash 32ct haftuje All Stars Of You)
    Myślę że mój wybór padnie na ten właśnie materiał.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. Śliczny wzór. Mam nadzieję,że uda mi się załapać na testy. Mail wysłany.

    OdpowiedzUsuń
  15. Piękny wzór i aż żal, że nie mam na niego żadnego pomysłu.
    Będę kibicować.

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękny projekt. I bardzo mam na niego ochotę. Od kilku dni o nim myślę. Już nawet płótno zamówiłam. Ale z obawy, że nie podołam, nie będę się zapisywać. Musiałabym już całkiem że snu zrezygnować. Może jeszcze kiedyś pojawi się możliwość wyhaftowania tego wzoru. Może za rok? Póki co pozostaje mi podziwianie jak będą się bawić pozostali.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  17. sliczny wzor, urok i wdziek... szkoda, ze juz za pozno na wlaczenie sie do wspolnego wyszywania

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde pozostawione słowo :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

recent posts