15 października 2010

Kolorowanki na użytek haftu – wprowadzenie

Każde dziecko chętnie wykorzystuje kolorowanki do zabawy. Doszłam do wniosku, że mogą być też fajną inspiracją dla hafciarek, tylko nie wypełnione kredkami a nicią.
Ale o co chodzi zapytacie? 
O bardzo prosty sposób na pozyskanie nieskomplikowanych wzorów postaci bajkowych lub filmowych, jeśli występują braki lub słaby wybór wśród gotowych wzorów.
Właściwie wpadłam na to jak myślałam o wzorach dotyczących filmu „Hannah Montana”, który jest ostatnio bardzo popularny wśród dziewczynek przy projekcie „Kołderki za jeden uśmiech”. Wiadomo, film nie kreskówka i w dodatku brak wzorów gotowych. Częste zamówienia, zmuszały do kombinowania, ale zazwyczaj powstawały wzory biało-czarne, a ja jednak wolę kołderki z haftami kolorowymi.
Wybór kolorowanek w sieci daje nieograniczone możliwości tworzenia wzorów.
Dodam, że sposób jest całkowicie darmowy.
Co jest potrzebne:
  • kolorowanka w formie pliku JPEG,
  • elektroniczny papier milimetrowy,
  • ewentualne zdjęcia haftowanej postaci i trochę wyobraźni, potrzebnej do samodzielnego doboru kolorów (jeśli istnieją gotowe wzory, najlepiej korzystać z podanej palety) .
czyli jak widać niewiele.

Tak to ostatecznie wygląda:

Kolorowanka:
 Zdjęcie: 
 
Wzór:
 Haft:
Był to próbny kwadracik, chciałam się najpierw przekonać jak się będzie haftować. Stwierdziłam przy okazji, że cała postać jest trochę za drobna. Następne obrazki z Hannah powstaną z półpostacią, a ten przyda się na kwadracik imienny.

Jeśli kogoś zainteresował temat, to dokładniej opiszę to w najbliższym czasie.
KURS

3 komentarze:

  1. Temat bardzo ciekawy dlatego czekam na kontynuację oraz kolejne przeróbki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Też poproszę ciąg dalszy :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Kurcze świetnie to wyglada, ciekawe czy dam rade.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde pozostawione słowo :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

recent posts