12 stycznia 2011

Zamienniki: Dimension - DMC - Anchor

Cóż, nie mam w ostatnich dniach weny, tylko wyhaftowałam mini domek 3D, więc znowu o zamiennikach. 
Tym razem o mulinie Dimension, która występuje w gotowych zestawach firmy o tej samej nazwie. Nici nie można kupić w pasmanterii, ale podobno można uzupełnić brakujące kolory jak ktoś korzystał z oryginalnego zestawu, kontaktując się na stronie  colray-crafts/Dimension . Nie mam pojęcia, czy akurat z Polski też można ją zamówić i w jakiej jest cenie.
W każdym razie jak się ma wzór z wyszczególnieniem kolorów, można próbować dokonać konwersji.  Nie jest to proste,  ja nie widziałam nigdzie karty kolorów, która umożliwiłaby porównanie z inną muliną.
Na stronie Cyberstitchers/FlossChecklist jest czek lista, przy której są wypisane słownie kolory oraz jest kwadracik z kolorem (może to będzie pomocne), wygląda to tak:
 
oraz elektroniczny przelicznik Cyberstitchers/FlossConversion. Wskazany przelicznik pokrywa się z innymi dostępnymi w sieci, ale może jest wygodniejszy.
Dimension wskazuje zamienniki w stosunku do 223 kolorów, więc może ta lista jest najbardziej wiarygodna dla palety DMC i Anchor:
Haftowałam do tej pory tylko jeden wzór tej firmy, zamienniki w stosunku do zdjęcia gotowej pracy wyszły średnio. Obrazek pozwalał mi na to, więc pozmieniałam mulinę całkowicie wg własnego wyczucia. W związku jednak z niepewnym wynikiem zamiany, na razie unikam tych wzorów. W przyszłości pewnie się jeszcze skuszę, ale na takie gdzie można łatwo pokombinować z kolorem (np. metryczki).

3 komentarze:

  1. Jeśli chodzi o mulinę Dimensions jeśli zabraknie jej w oryginalnym zestawie można napisać prośbę tu
    http://www.eksuccessbrands.com/dimensionsneedleworks/contactus.htm
    Kupowałam zestaw na ebay i okazało się że brakuje jednego koloru nici. Napisałam do firmy i dosłali ze Stanów mulinki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki,wielkie dzięki....bardzo potrzebowałam tej kolorystyki nici Dimensions...jesteś WIELKA

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo dziękuję...szukałam przelicznika i znalazłam u Ciebie.
    Jeszcze raz serdecznie dziękuję.
    Pozdrawiam -
    KaziMiera

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde pozostawione słowo :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

recent posts