22 stycznia 2011

Zakładka - serduszka w wazonie

Powoli robi mi się walentynkowo, o czym może świadczyć następny drobiazg :).
 Potrzebne materiały:
-wzór Michaela Powella - "Hearts in GlassVase Bookmark"
-tkanina Aida 16, 
-igła nr 26,
-mulina -wykorzystałam  Ariadnę,
-20 cm czerwonej koronki o sz. 4 cm, 
-wkładka plastikowa przezroczysta (wycięta z teczki).
Sposób wykonania:
Częściowo wykorzystałam metodę jaką zastosowałam przy Kubusiowych zakładkach opisanych tu , ale wprowadziłam jednak pewne zmiany. Góra zakładki zakończona jest trójkątem, a na tył koronką.
Tak w skrócie: 
-na górze i dole wzoru zostawiłam po 2,5 cm tkaniny,
-po bokach na tyle dużo, aby złożone do tyłu nachodziły na siebie około 3 krzyżykami.
-następnie założyłam 3krzyżyki do tyłu na górze zakładki (1),
-złożyłam w trójkąt (nie musi idealnie się łączyć) (2), nie zaginając maksymalnie boków,
-zakładam najpierw jeden bok i kształtuje "romb"(3),
-dopiero teraz nadaję ostateczny kształt (4), mając na uwadze prawą stronę wzoru (5),
-jak widać na obrazku (5), złożyłam tak trójkąt aby zgięcia były ok.2-3 krzyżyków od wyhaftowanego wzoru,
-już na tym etapie dopasowałam do szerokości  plastikową wkładkę, bo będzie ona bardzo pomocna przy zszywaniu (6), może być jeszcze dłuższa (ostateczne dopasowanie później),
-zszyłam fastrygą przez środek założone boki (7), następnie zabezpieczyłam jeszcze skosem, bo oceniłam że może się pruć,
-dopasowałam plastikową wkładkę  na dole do 2 rządków x od wzoru,
-zszyłam zakładkę jednym rządkiem krzyżyków - białą muliną, 
 - dopasowałam koronkę (przypięłam klipsami, aby się nie przesunęła), na górze nim złoży się trójkąt, trzeba zastosować zasadę jak przy tkaninie (1),
- muliną w tym samym kolorze i tępą igłą przyszyłam koronkę, (plastikowa wkładka zabezpiecza przed przejściem na prawą stronę) ale tylko na stronie lewej (8, 9), przechodząc pod tkaniną i zaczepiając muliną elementy koronki, dookoła całej zakładki oraz przez środek,
-na dole koronka kończy się przez rządkiem krzyżyków zrobionych białą muliną,
-przycięłam do pożądanej wielkości dół zakładki (nieregularnie), usunęłam nitki i aby był efekt połączenia dodałam w trzech miejscach czerwoną mulinę (10).
-gotowe.
Jak ktoś miałby wielką potrzebę posiadania wzoru to wrzucam na chomika.

4 komentarze:

Dziękuję za każde pozostawione słowo :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

recent posts