30 sierpnia 2014

"Z Nici Ariadny " 2015


tl_files/wydarzenia/Z Nici Ariadny 2015/logo_wystawy.jpg
Wystawę będzie można oglądać w Centralnym Muzeum Włókiennictwa w Łodzi między 11 czerwca a 31 sierpnia 2015 roku.
Termin zgłaszania prac: 2 – 28 lutego 2015.


Regulamin uczestnictwa 
Zapraszamy do udziału w V edycji wystawy „Z nici Ariadny” wszystkich twórców - amatorów, którzy w koronkach, haftach, dzianinach i innych pracach wykorzystują nici produkowane przez ARIADNĘ S.A. Fabrykę Nici w Łodzi
Ekspozycje rękodzieła artystycznego cieszą się ogromnym zainteresowaniem publiczności, a i sami twórcy z niecierpliwością oczekują kolejnych edycji. Mamy nadzieje, ze wystawa będzie spełnieniem oczekiwań i stanie się kolejnym artystycznym wydarzeniem. Kuratorem wystawy jest kustosz Agnieszka Szygendowska z Centralnego Muzeum Włókiennictwa w Łodzi. 
Sponsorem wystawy jest ARIADNA S.A. Fabryka Nici w Łodzi.
Warunki uczestnictwa:
1. Przedmiotem wystawy są prace wykonane w różnych technikach z nici produkowanych przez ARIADNĘ S.A. Fabrykę Nici. Udział nici ARIADNA w wykonanej pracy powinien wynosić co najmniej 80%.
2. Wystawa przeznaczona jest dla amatorów. W wystawie mogą brać udział jedynie osoby pełnoletnie.
3. Każdy uczestnik może zgłosić (nadesłać) na wystawę 1-5 prac, które powstały w okresie od 2012 do 2014roku.
4. Zgłaszane prace muszą być pozbawione jakichkolwiek opraw introligatorskich lub ramiarskich.
5. Prace powinny być zaopatrzone w metryczkę (dyskretnie i trwale przymocowana do pracy) zawierającą: imię, nazwisko, adres autora, tytuł pracy, rok jej wykonania.
6. Każdy uczestnik musi czytelnie wypełnić i podpisać kartę zgłoszenia (wszystkie rubryki). Konieczne jest podanie wartości pracy. Organizator wystawy informuje, ze prace o wartości powyżej 1.000,- zł powinny być ubezpieczone przez zgłaszającego.
7. Każdy zgłaszający (bez względu na liczbę zgłoszonych prac) winien w terminie 2-28 lutego 2015 roku wpłacić 20,- zł gotówka lub przelewem na rachunek nr 96 1560 0013 2025 0000 2929 0002,
Centralne Muzeum Włókiennictwa w Łodzi, 93-034 Łódź, ul. Piotrkowska 282 z dopiskiem : V wystawa „Z nici Ariadny”. Suma ta będzie przeznaczona na pokrycie opłat pocztowych (zwrot prac). Potwierdzenie opłaty lub jego kserokopie należy dołączyć do karty zgłoszenia prac.
8. Prace należy składać (przesłać poczta na koszt własny) na adres: Centralne Muzeum Włókiennictwa w Łodzi, 93-034 Łódź, ul. Piotrkowska 282, w terminie od 2 do 28 lutego 2015 roku z dopiskiem: V wystawa „Z nici Ariadny”. W przypadku prac przesłanych poczta decydować będzie data stempla pocztowego.
9. W I połowie marca 2015 roku wyboru prac do ekspozycji dokona Jury powołane przez organizatorów. W jego skład wejdą przedstawiciele organizatorów oraz artyści-plastycy, profesorowie Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi.
10. O decyzjach Jury uczestnicy powiadomieni zostaną do końca marca 2015 roku.
11. Prace nie zakwalifikowane na wystawę będzie można odebrać osobiście w Centralnym Muzeum Włókiennictwa w Łodzi lub zostaną odesłane poczta (przesyłka zwykła).
12. Wszyscy zgłaszający prace zostaną zawiadomieni o otwarciu wystawy, które planowane jest na 11 czerwca 2015 roku.
13. Po zakończeniu wystawy (koniec sierpnia 2015 r.) eksponowane prace będzie można odbierać osobiście w Centralnym Muzeum Włókiennictwa w Łodzi lub zostaną odesłane poczta (przesyłka zwykła).
14. Wystawie towarzyszyć będzie katalog zawierający wykaz nazwisk autorów i spis prac na wystawę oraz barwne reprodukcje prac wybranych przez Jury. Każdy z uczestników (biorący udział w wystawie) otrzyma bezpłatnie jeden egzemplarz katalogu.
15. W celach promocyjnych wystawy organizatorzy zastrzegają sobie prawo bezpłatnego publikowania w mediach prac eksponowanych na wystawie, bez konieczności uzyskiwania na to każdorazowo zgody autora.
16. W wystawie mogą wziąć udział jedynie osoby, które akceptują warunki niniejszego regulaminu i potwierdza ten fakt własnoręcznym podpisem na karcie zgłoszenia.
17. Wszelkie dodatkowe informacje można uzyskać w Centralnym Muzeum Włókiennictwa w Łodzi, 
tel. (042) 684-61-15, 
e-mail: dzial.oswiaty@muzeumwlokiennictwa.pl , www.muzeumwlokiennictwa.pl 

Formularz zgłoszeniowy wraz z warunkami uczestnictwa w wystawie można pobrać ze strony Ariadny

16 komentarzy:

  1. Muszę się wybrać kiedyś i pooglądać. Ponieważ nie znam chyba nikogo kto używa Ariadny do wyszywania ciekawa jestem jakie hafty zostaną zaprezentowane.
    Chyba snobizm mnie złapał bo tylko Anchorem, DMC lub Kreinikiem wyszywam lub szydełkuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja haftuję tylko Ariadną. Więc są tacy wariaci ha ha

      Usuń
  2. Mnie przeraża wysyłka prac " przesyłką zwykłą".
    Bardzo dużo osób haftuje Ariadną Aniu :)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja przede wszystkim używam "Ariadny" i mam nici jeszcze z ubiegłego stulecia (pokazywałam na blogu). Ciszę się, że to zamieściłaś, bo choć mieszkam tak blisko, to bym przeoczyła. Polecam łódzkie Muzeum Włókiennictwa i skansen, bo to naprawdę ciekawa ekspozycja.

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetna wystawa , mam nawet prace,które mogłabym wysłać. Niestety również mnie przeraża informacja,że prace będą odesłane przesyłką zwykłą.

    OdpowiedzUsuń
  5. Mało wyszywam Ariadną, ale warto wiedzieć :)

    OdpowiedzUsuń
  6. A ja w wiekszosci wyszywalam DMC, ale to dla tego ze wyszywalam 1 obrazek na wieki a ze te nici bardzo mi sie podobaly, to wolalam doplacic i miec. Obecnie sama nie pamietam jakie nici mam w szufladzie, badz te ktorymi wyszywam aktualny obrazek...
    A taka wystawa to super sprawa!

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie wyszywam Ariadną, ale używam jej nici do szydełkowania. I nawet miałam ochotę wysłać na konkurs szydełkową firankę, ale jak przeczytałam o tej wysyłce przesyłką zwykłą to mi się odechciało. Zbyt długo ją robiłam, żeby się jej tak pochopnie pozbyć. A tak swoją drogą 20 zł za przesyłkę zwykłą to trochę dużo. Polecona mniej kosztuje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale ktoś musi te prace jeszcze złożyć, spakować, zanieść na pocztę i odstać w kolejce. Każda praca kosztuje, więc wcale cena mnie nie dziwi. Tym bardziej, że waga takiej przesyłki też będzie kosztowała - co najmniej 11-13 zł z tych dwudziestu...

      Usuń
    2. Ale organizator chyba wypłaca pensje swoim pracownikom? To nie osoby prywatne organizują wystawę charytatywnie. To jest forma reklamy dla producenta na której i tak firma zarabia poprzez zwiększenie sprzedaży swoich produktów (i wszystkie poniesione koszty odlicza od podatku). Dlatego płacenie za pakowanie jest dla mnie słabym argumentem. A skoro aż tyle to kosztuje to jaki problem podwyższyć jeszcze o te kilka złotych i wysłać poleconym? Pakowanie zwykłego i poleconego zajmuje tyle samo czasu. Stanie na poczcie też - i jeden i drugi list pani musi zważyć na tej samej wadze. Dla mnie to jest ewidentna okazja, żeby przypadkiem kilka prac "zginęło".

      Usuń
  8. Może bym się skusiła bo wyszywam przede wszystkim Ariadną, ale tak jak poprzedniczki boję się tej zwrotnej przesyłki zwykłej...

    OdpowiedzUsuń
  9. Obecnie nie wyszywam Ariadną większych haftów, ale jakieś drobne owszem. Mam spory zapas tej muliny i je wykorzystuję.
    Sama wystawa jest inna niż typowo hafciarskie, o zawiera różne rękodzieło, którym ja się akurat nie zajmuję.
    Co do przesyłek pocztowych, to w ten sam sposób odsyłane są też hafty ze "Złotej igły".
    Mi do tej pory nigdy nic co wysłałam pocztą nie zginęło, nie wiem czemu macie w tym względzie tak złe doświadczenia i obawy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi poczta w tym tygodniu zgubiła półtorametrową tonową paczkę :P Więc myślę, że małym liścikiem sobie bez problemu poradzi, żeby ją gdzieś podziać.

      Usuń
    2. Ja też jeszcze nigdy nie miałam z pocztą problemów :) Wysyłam i dostaję dużo przesyłek, nic nie ginie i wszystko zawsze jest w porządku. Hafty z wystawy w Łodzi też już miałam tak odsyłane.

      Usuń
  10. ja się zgłoszę na pewno! haftuję tylko Ariadną ;)
    i mam kogoś w Łodzi,kto mi moje prace zaniesie i odbierze :D
    ale super

    OdpowiedzUsuń
  11. Pięknie dziękuję za informację. Zanotowałam, bo z pewnością tam będę. Pozdrawiam i pięknego tygodnia

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde pozostawione słowo :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

recent posts