30 grudnia 2017

Murano 32 ct - kolory

Kolej na dalsze nowości w tkaninach do haftu :).
Murano 32 ct  Zweigart jest już jakiś czas w ofercie Hobby Studio, ale był tylko w 3 podstawowych odcieniach (biały, kość słoniowa, ecru).  W 2017 r. doszło 14 nowych kolorów:

w tym świeżutkie 2 nowości (nie widziałam na żywo):
- 5045 - liliowy,
- 9033 - ciemnoliliowy (oberżyna).
 
Wśród nowości, 7 (558, 705, 770, 5045, 6016, 6047, 7011) pokrywa się teoretycznie z kolorami Belfastu 32 ct (nr). Dlatego można analogicznie korzystać ze wskazanych zamienników muliny DMC jako wyznacznika koloru, tu: KLIK
Należy jednak pamiętać, że te kolory są bardziej wyraziste, żywe ze względu na skład tkaniny (bawełna i wiskoza). Zwłaszcza 770  (znacznie ciemniejszy), który bliższy jest do beżowego 233 Belfastu. Nr 558, 705, 6016, 6047, 7011 - całkiem podobne są do odcieni Belfastu.
Pozostała 7 to: 
- 306 (beżowobrazowy) i 779 (piaskowy - wystepuje ten kolor w Lindzie 27 ct) - jak dla mnie te są bardzo do siebie zbliżone, takie beżowe/piaskowe. Ciężko dopatrzeć się jakiejś różnicy.

- 403 (stary róż) - całkiem inny niż wersja starego różu Belfastu, ładna, subtelna,  delikatniejsza od ciemnego różu Belfastu nr 4042
- 5106 (stalowoszary) - bardzo mi się podoba, ciut żywszy   i ciemniejszy niż nr 778 Belfastu, który uwielbiam. Jest bardzo podobny do szaroniebieskiego 5269 petit point Belfast 32 ct
- 6083 (miętowy) - ten z kolei podobny jest do miętowego lnu obrazkowego Permin of Copenhagen nr 203, ale jest bardziej żywy, troszkę groszkowy.
- 9033 (ciemnoliliowy)  - dużo ciemniejsza wersja liliowego 5045, oberżyna. 
- 503 (błękitny) - intensywny.
Murano, to dobra alternatywa cenowa w stosunku do lnu. Do zakupów zachęca  cena kawałków: 35 x 42 cm - 13,90 zł / szt., 50 x 70 cm - 29,90 zł / szt.   (w Hobby Studio).
O charakterystyce i moich wrażeniach z haftu na Murano pisałam tu: KLIK

5 komentarzy:

  1. Lubię ten materiał i najprawdopodobniej na nim będę wyszywać jeden z planowanych haftów. Wybrałabym Belfast, ale potrzebuję białego materiału, który nie będzie prześwitywał.

    OdpowiedzUsuń
  2. Gama kolorów rzeczywiście się powiększyła. Bardzo fajnie ,bo jest z czego wybierać :) Serdecznie pozdrawiam i życzę SZCZĘŚLIWEGO NOWEGO ROKU !!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Aga, dzięki Twojej pasji poszukiwania nowości, nabyłam trzy nowe kolory. Przyznaję jednak, że nie lubię haftować na Luganie, nie wiem skąd to się wzięło, ale nie lubię;). Krzyżykami robiłam dawno temu tylko jeden wzorek, na 25 ct. Używam jej do hardangera, ale tym razem chciałabym się zmierzyć z drobniejszą tkaniną i cieńszymi nićmi.

    Kupiłam Murano Luganę 32 ct w kolorach 503- błękitny, 705- szary i 6047- zielony antyczny, do nich dobierałam nici perłowe, których numeracja odpowiada mulinie. Z tymi nićmi jest jednak większy kłopot ze względu na mniejszą kartę kolorów, ale oto co dopasowałam. Zdecydowanie bardziej zbliżone i dostępne w sprzedaży były nici Anchor, dla mnie nie ma znaczenia, których perłówek używam.

    503- Anchor Coton Perle - 128 , wg. przelicznika kolor DMC to 775, a wg. mnie bardziej pasuje 800;
    705- Anchor Coton Perle - 234 czyli 762 DMC;
    6047- Anchor Coton Perle - 213 , wg. przeliczników to 3813(504), ale na moje oko do Lugany najbardziej zbliżony odcień DMC to 524.

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię haftować na Murano. Cieszę się z powiększenia palety. Pomyślności w Nowym Roku.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde pozostawione słowo :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

recent posts