10 lipca 2010

Miniaturki ikon Riolis (3) gotowe hafciki

No i mała wpadka, zaniosłam wczoraj ikonki do oprawy i okazało się, że zapomniałam zrobić im zdjęcia. Dziś wpadłam tam i zrobiłam je jednak, a oprawione będą za 2 tygodnie.
Złota nitka, która mi została nie sprawiła mi przy nich żadnych problemów. Mam dobry sposób na mulinę metalizowaną i odkąd  go stosuję to haftowanie tą nicią stało się łatwe i przyjemne (będzie o tym później w ABC).
Ostateczny wynik wszystkich ikonek:
- Matka Boża Korsuńska 
Ikona napisana przez ewangelistę Łukasza, typu Eleusa (Miłosierna lub Czuła). To typ przedstawienia ikonograficznego Matki Bożej z Dzieciątkiem, w którym pokazany został szczególny związek między Matką a Dzieckiem.
Na podstawie i więcej informacji:
Opr. Jarosław Charkiewicz – „Tobą raduje się całe stworzenie – ikonografia Matki Bożej w Prawosławiu”
- Ikona Zbawiciela „Uczyniona nie ręką ludzką” 
Jest to najstarsze ikonograficzne przedstawienie Jezusa Chrystusa. Ikony tego typu, zwane są również: Zbawiciel na Chuście, Święta Chusta, zbawiciel na dachówce, Święte oblicze, Święty Mandylion, Święty Pan.
Ikona ta jest uważana za najstarszy i najwierniejszy portret Zbawiciela, obraz uzasadniający wszelkie inne wyobrażenia religijne jak też najważniejsze świadectwo przemawiające za kultem ikony. Stanowi ona prototyp i źródło wszelkich innych przedstawień, jako obraz łączący w sobie nie opisywalne Bóstwo i opisywalne człowieczeństwo Jezusa Chrystusa.
Ikona Zbawiciela „Uczyniona nie ręką ludzką” przedstawia twarz Chrystusa frontalnie wpisaną w nimb krzyżowy.
Na podstawie i więcej informacji: 
Opr. Jarosław Charkiewicz – „Jezus Chrystus w ikonografii” 
- Św. Mikołaj Cudotwórca 
Mikołaj arcybiskup Miry Licyjskiej, cudotwórca. Ikony św. Mikołaja należą do najbardziej popularnych w prawosławnych świątyniach i domach. Jego podstawowe wyobrażenia ikonograficzne wykształciły się w Bizancjum na przestrzeni XI-XIII w.
Na podstawie i więcej informacji:
opr. Jarosław Charkiewicz
http://www.cerkiew.pl/index.php?id=swieci&tx_orthcal[sw_id]=859&cHash=928baae2cc

2 komentarze:

  1. Bardzo ciekawe a ikona Matki Boskiej z dzieciątkiem piękna, ja jeżeli będę haftować święty obraz to raczej coś z rzymsko-katolickiej ale i tak mi się ikony podobają, choć nie należą do mojej religi

    OdpowiedzUsuń
  2. W mojej religii są bardzo ważne, dlatego na pewno wyhaftuję ich jeszcze sporo :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde pozostawione słowo :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

recent posts