15 lutego 2013

Płótno Bantry 28 ct Zweigart

BANTRY 28 ct Zweigart
- gęstość: 112 nitek/10 cm
- skład: 55% len, 45% bawełna
- kolor: 100 - biały
- testowany kawałek: 50x70 cm 

- cena: 24,50 zł / szt. 
Bantry jest to specjalny rodzaj płótna do haftu o splocie evenweave, co oznacza, że ma taką samą liczbę nitek w pionie i poziomie. Tym samym, nie ma on widocznych dziurek tworzących bloki ułatwiające wykonanie krzyżyków, tak jak przy Aidzie.
Ma gęstość 28 ct (112 nitek/10 cm) co przy przy haftowaniu co 2 nitki,  pozwoli na uzyskanie wielkości haftu mniej więcej na Aidzie 14 ct.
Pierwsze wrażenie z płótnem było pozytywne, ale po pracy na nim w dłuższym okresie, widzę jednak więcej wad niż zalet:
-  miękkie, dość cienkie, lekko przezroczyste - przy dłuższej pracy robi się trosze jak szmata, co po praniu nadal się utrzymuje,
- splot bardziej zwarty niż w lnie obrazkowym, ale ze względu na miękkość płótna, mam wrażenie, że dziurki w miejscu krzyżyków, są zbyt widoczne i mocniej się naciąga, czego nie było przy lnie obrazkowym, czy płótnie bawełnianym (Jubilee 28 ct).
- skład lniano-bawełniany skutkuje tym, że występują w nim nitki o różnej grubości, charakterystyczne dla płócien lnianych. Są one dość subtelne, jednak  biegną tylko w jedną stronę i nie wydaje mi się, aby to było złudzenie optyczne. Istotne jest to przy rozpoczynaniu haftu ze względów estetycznych. Nitki grubsze dla mnie ładniej wyglądają w pionie,
- łatwo się pruje, dlatego lepiej zabezpieczyć brzegi (ja obszyłam),
- w marę dobrze się prasuje (oczywiście należy stosować wszystkie szykany przewidziane przy prasowaniu haftów), 
- cena jest relatywnie wysoka (24,50 zł - za kawałek 50/70 cm), a różnica między płótnem 100 % lnianym Caschel 28 ct (27,90 zł - za kawałek 50/70 cm) niewielka.
- u nas Bantry dostępne jest tylko w kolorze białym, a wspomniane Caschel w trzech (białym, ecru, naturalnym).
Co do samego haftowania to było w miarę dobrze, ale bez rewelacji. Siatka znacznie ułatwiała orientację w hafcie i po jakimś czasie oko przyzwyczaiło się do wyłapywania splotu nitek. 
Ogólnie jednak wszystko co opisałam powyżej powoduje, że raczej już się nie skuszę na haft na nim.  
Porównanie splotu z lnem obazkowym 30 ct:
Wykonane hafty na płótnie Bantry 28 ct:
- zawieszka serce z ptaszkiem, którą zrobiłam jakiś czas temu dla Jomo (prezentowana powyżej),
- "Victoria"

7 komentarzy:

  1. dobrze, ze tak szczegółowo opisujesz , dla mnie bardzo przydatne informacje:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Na Ciebie zawsze można liczyć co do informacji:) A serduszko z ptaszkiem boskie zazdroszczę Ci takiego

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba Jomo, bo od dawna serduszko jest u niej :)

      Usuń
  3. Bardzo przydatny post :) rozważałam wypróbowanie innej tkaniny do haftu niż belfast ale chyba na razie zostanę przy nim :) Perfekcyjnie i dokładnie wszystko opisałaś - dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  4. Acha, zazdraszczajcie! :)))
    Ja sama sobie zazdraszczam :D
    Jest CUDNE!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzięki za recenzję. Rozglądałam się za czymś produkującym większe krzyżyki niż Belfast i prawie się skusiłam na opisywaną szmatkę. I wiem już, że będę szukać dalej :-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde pozostawione słowo :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

recent posts